Hedonista Hobbiblog

Jus & Calzone

Könyvajánló: Kisgyörgy Éva - Travellina: Világutazók kézikönyve (2016)

Könnyen áttekinthető, hasznos kézikönyv, amely praktikus segítséget jelent utazásaink megszervezéshez

2017. július 14. - FilmBaráth

travellina.jpg

Ha utazási blog, akkor Travellina. Kisgyörgy Éva szenvedélye a világjárás, a multik zárt világát cserélte fel évekkel ezelőtt erre a sokkal szabadabb életformára, ma már eljutott odáig, hogy a hobbijából él, kalandjait pedig a blogjában örökíti meg. Ha valaki, ő aztán mindent tud az utazás megszervezéséről, nem is értem, miért tartott ilyen sokáig, amíg megszületett ez a rendkívül praktikus kis könyvecske, amely egyrészt meghozza a kedvet ahhoz, hogy azonnal felpakoljuk a motyót, és elhúzzunk a világ másik végére nyaralni, másrészt pedig mindenre kiterjedően, röviden, mégsem unalmasan összefoglalja, hogy mire kell odafigyelnünk utazásunk megszervezésekor. A hölgyről tudni kell, hogy főként egyedül utazik, egyszerűen azért, mert ő így érzi a legjobban magát az útjai során, és még engem is meg tudott győzni arról, hogy ha betartunk néhány alapszabályt, nyugodtan nekivághatunk így a világnak, nem lesz semmi bajunk. Érdemes megfogadni Travellina tanácsait, hiszen ő tényleg körbe járta már a Földet, rengeteg tapasztalatot gyűjtött, többek között profin használja az internetes gyűjtőoldalakat, ahol megtalálhatjuk a legolcsóbb repülőjegyet, a nekünk megfelelő szállást, és megannyi más, fontos információforrást, amellyel nemcsak sok pénzt lehet spórolni, hanem megkímélhetjük magunkat a kellemetlen meglepetésektől is. Az utazásunk egyéni megszervezése sok időt és energiát kíván, viszont jóval költséghatékonyabb, mintha egy utazási irodára bíznánk magunkat, ráadásul hatalmas szabadságot ad, nem kell igazodnunk senkihez sem, a saját ritumusunkban vezényelhetjük le a jól megérdemelt pihenésünket. Könnyen áttekinthető, hasznos kézikönyv, amelyet érdemes végigtanulmányoznunk, mielőtt belevágunk a nyaralás/telelés/őszölés vagy egy hosszú hétvége megszervezésébe.

Miért jó utazni? Kivel indulj útnak? Hogyan válassz utazási irodát? Hogyan szerezz pénzt az útra? Ne félj egyedül belevágni! Milyen papírmunka vár ránk a felkészülés során? Melyik legyen előbb: repülőjegy vagy szállás? Mit kell tudni az autóbérlésről? Mire kell figyelni az utasbiztosításnál? Mi menjen a kézipoggyászba? Mennyi pénzt vigyünk magunkkal? Hogyan éljük meg jól az utazást? Hogyan kerüljük el a betegségeket? Milyen ajándékokat vegyünk a rokonoknak és a barátoknak? Hogyan lőjük a legjobb fotókat? Megannyi fontos kérdés, amelyre megkapjuk a választ ebből a kis kézikönyvből.

Évek óta olvasom Travellina blogját, sőt egy gasztrokaland apropóján pár éve személyesen is találkoztam vele (a balatonszemesi Kistücsökben futottunk össze egy spontán telekocsizós ötlettől vezérelve), és meggyőződhettem róla, hogy nem kamuzik, pontosan olyan az életben, mint ahogyan az írásai alapján képzeltem: pörgős, praktikus, szenvedélyesen tud beszélni az utazásról, és a gasztronómiában is eléggé otthonosan mozog. Vagyis az én szememben egy hiteles ember, ezért teljes bizodalommal vettem meg ezt a könyvet, és nem is csalódtam, pontosan azt kaptam, amit vártam. Jómagam is sok helyen jártam már a világban Norvégiától Párizsig az évek során, de nagyon sok minden miatt úgy alakult, hogy jó ideje nem utaztam, kiestem a ritmusból, ezért ideje volt egyrészt átismételni az alapokat, másrészt felzárkózni a mai trendekhez. Mint mindenki, én is saját káromon tanultam meg anno becsomagolni (bár a velem utazó rengeteg könyv miatt - nem vagyok hajlandó e-bookot a kezembe venni - soha nem úsztam meg a felárat, de van, amiből nem engedek), jó lett volna, ha a kézikönyvben szereplő praktikus tanácsoknak csak a negyedét ismertem volna, de ami késik, az soha sincs most, majd legközelebb már jóval összeszedettebben tudok nekiindulni a készülődésnek, mint korábban.

travellina2.jpgEngem már az elején megvett magának kilóra a könyv, mert miután felsorolt a szerző 10 okot, amiért jó utazni, már meg is jött a kedvem az egészhez, majd aztán okosan rámutatott a szerző, hogy ahhoz, hogy tényleg jól érezzük magunkat a nyaralásunkon, nagyon jól kell ismernünk magunkat, mert ha pl. egyedül szeretjük felfedezni a világot, nem nekünk találták ki a csoportos utazásokat. A hozzám hasonló kényelmes utazók pedig határozottan ki fognak akadni, ha pl. egy sátras túrára neveznek be, mert az nem az ő világuk. Az utazást is meg kell tanulni, érdemes kicsiben kezdeni, először csak a lakóhelyünk környékén körülnézni (én nemrégiben jöttem rá arra, hogy rengeteget jártam már külföldön, de a saját megyémben még nem néztem végig a látnivalókat, mostanában tervezem pótolni ezt a lemaradásomat), aztán, ha rákaptunk az ízére, merészkedhetünk távolabbra is. És miután ezt így jól végiggondoltuk, kezdődhet a felkészülés az utazásra, a legkisebb, de annál fontosabb részletekbe menően. Nagyon sok buktató van, amibe bele sem gondolunk sokszor, és csak a helyszínen szembesülnünk az ebből fakadó kellemetlenséggel (pl. nem lehet autót bérelni, pedig anélkül nehéz lenne teljesíteni az utazási tervet), célszerű hallgatni Travellinára, és kiküszöbölni ezeket a bosszantó hibákat.

Sajnos nagyon rövidke a kötet, tényleg kézikönyv, de minden fontos dologra felhívja benne a figyelmünket a szerző, rengeteg ötlettel, praktikus tanáccsal bombáz bennünket a röpke 180 oldalon. Olvasmányos a stílus, mégis az információ és tapasztalat átadáson van a hangsúly, nem a sztorizáson, hiszen arra ott a blog, itt olyan fontos apróságok sorjáznak a szemünk előtt, mint pl. ne felejtsünk el pulóvert vinni a hosszú repülőútra a klíma miatt, mindenképpen legyen nálunk vészhelyezetre egy fotó az útlevelünkről, vagy hogyan lehet a leghatékonyabban kimosni a ruhánkat egy szállodában, ha másnap reggel már fel szeretnénk venni. Részemről felpakoltam ezt a hasznos kis darabot a könyvespolcomra, jól látható helyre, és ha elkezdem szervezni az első hosszabb utamat, újra előveszem, és kimazsolázom belőle a számomra fontos infókat. Ráadásul külsőleg is kellemetes látványt nyújt őkézikönyvsége, tele van vicces és mégis stílusos képekkel, jól szerkesztett, áttekinthető, jól sikerült kiadvány, érdemes beszerezni.

10/10

A bejegyzés trackback címe:

https://jusandcalzone.blog.hu/api/trackback/id/tr5112657747

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása