Hedonista Hobbiblog

Jus & Calzone

Utazz gazdaságosan | 1. - Párizs

2017. március 09. - FroG

parizs.pngPárizs Európa egyik legszebb és egyben talán legtöbb látványossággal rendelkező központja, és ez még akkor is igaz rá, ha mostanság a közbiztonság miatt került leginkább rá reflektorfény. Ettől függetlenül is az utazók egyik kedvelt célpontja a francia főváros, nem csoda hogy több utazási társaság is az ide induló gépével reklámozza a szolgáltatásait, és ezek a járatok igencsak olcsó alternatívát tudnak jelenteni, de erről majd később. Ebben a cikkben azt próbálom bemutatni, hogy milyen anyagi forrásokkal kell rendelkeznünk egy olyan nyaraláshoz, melynek fő célpontja Párizs. Az árakat, ahol lehetséges, megpróbálom két főre kalibrálni, az utazást pedig 3 - 4 vendégéjszaka hosszúságúban határozom meg, ez pontosan elég egy kellemes városnézős nyaralásra, amelyhez nem kell túl sok szabadságot kivenni.

Utazás

Nyilván egy nyaralás megtervezésében a legfontosabb feladat meghatározni a közlekedési eszközt, amivel érkezni akarunk. Párizs esetében a legcélszerűbb repülővel utazni, mivel a francia főváros túl távol van egy esetleges buszos utazáshoz. Abban a szerencsés helyzetben vagyunk, hogy Magyarországról két repülőtérről is utazhatunk a francia fővárosba: Debrecenből és a Liszt Ferenc Repülőtérről egyaránt repül gép Párizs felé.

A tervezésbe fontos belekalkulálni, hogy Párizs több reptérrel is rendelkezik, ezért, ha egy távolabbi repterére foglalunk jegyet (az esetek többségében ezek a legolcsóbbak), akkor a transzferről is gondolkodnunk kell. Ez különösen Debrecen esetében létfontosságú: a hajdúsági város repülőteréről induló gépek kizárólag a Párizs Beauvais Tille reptérre közlekednek, amely (a Google Maps adatai szerint) 90 km.-re, nagyjából 1 óra 20 perc autóútra találhatóak. Ezek fényében igazából - ha a repülős útra szavazunk - két főbb lehetőségünk adódik: olcsóbb repülőjegy Debrecenből, az elég távol lévő Beauvais reptérre, vagy kissé drágább megoldás Budapestről, a jóval közelebb, mindössze 15 km.-re lévő Orly repülőtérre, de mint ahogy látni fogjuk, Budapestről is a Beauvais Tille a legolcsóbb alternatíva.louvre.png

Amennyiben Debrecen mellett döntünk, júniusban (általában ez a nyár legolcsóbb hónapja) nagyjából 85 ezer forintból hozható ki a repülőjegy, ami a Wizz Air reklámjaiban megjelenő 5800-6000 forintos repülőjegyek fényében kissé furán hangzik. Az összegek közötti hatalmas különbséget két főbb dolog okozza: először is, a járatok nem napi közlekedésre vannak ütemezve, így a légitársaság okos módon a haza repülő gépekre sokkal drágábban árulja a jegyeket, mint odafelé (esetünkben 18.000 forint oda, 56.000 forint visszafelé, két főre levetítve), másodsorban pedig a jegyek esetében, útirányonként 5200 forintos kezelési költséget is felszámolnak, erre természetesen jó odafigyelni. A Skyscanner adatai szerint azonban található ennél olcsóbb alternatíva is, ha konkrét dátumra el tudjuk szánni magunkat, akkor június 19. (hétfő) és 23. között (péntek) mindössze 53 ezer forint két főre a repülőút, ami a 85 ezer forinthoz képest barátinak tekinthető. Ebből adódóan a szállásoknál majd ezt az időszakot veszem alapul. [Repülő Debrecenből, Wizz Air, június 19.-23. 54.000 forint] 

Budapestről értelemszerűen sokkal nagyobb választék tárul elénk, azonban ez nem feltétlenül jelent olcsóbb megoldást. Esetünkben azonban szerencsénk van, mert konkrét dátumot kiválasztva itt is találunk igazán gazdaságos megoldást: szintén a Beauvais reptérre érkező Ryanair járatokkal június 21. és 25. között mindössze 37 ezerért repülhetünk oda-vissza, ami még a 17 eurós transzferrel is barátinak tekinthető. [Repülő Budapestről, RyanAir, június 21.-25. 38.000 forint] 

Szállás

Ha megvan, mivel és mikor utazunk, a szállás felkutatása, lefoglalása a következő kardinális pont. Fontos figyelembe vennünk, hogy ahogy a repülőjegy foglalásánál, úgy a szállásnál is kifejezetten fontos a minél előbbi foglalás, mert bár a last minute szállások jóval olcsóbbak is lehetnek, nem feltétlen célszerű erre bazírozni, mert könnyen lemaradhatunk az igazán gazdaságos ajánlatokról. Érdemes arra is figyelni, hogy sok szállásnál a legolcsóbb szobák hálótermesek, ha nem akarunk idegenekkel egy szobában aludni, érdemes ezeket elkerülnünk, továbbá nem árt odafigyelni a privát fürdőre, már ha nem hátizsákkal vágunk neki az útnak. Legvégül pedig előnyös, ha tudunk olyan szállásadót találni, ahol ingyenes a lemondás egy bizonyos időintervallumig, és persze egy hitelkártya sem árt a legolcsóbb szállások lefoglalásához.

Az alább olvasható szállásokat a június 21-25 közötti időszakra kerestem, mivel ez a repülőút a lehető leggazdaságosabb, a rovatom pedig leginkább erről próbál szólni.

A szállásoknak utánanézve kiderül, hogy ezen tudunk a legkevesebbet spórolni. Az egyik legelőnyösebb ajánlat, amit találtam, az FM Hotelhez köthető. A 60 ezer forint 4 éjszakára kecsegtetőnek tűnhet, azonban átböngészve a kétcsillagos(nak mondott) szálloda Booking oldalát, több aggasztó dolgot is találunk, ilyen például a kifejezetten rossz vendégértékelés. Ugyanakkor privát fürdőszobát és szobát kínál és olyan metróállomás közelében, amellyel bejuthatunk a belvárosig. Nem tűnik túl jó szállásnak, de talán érdemes vele kalibrálni.eiffel.png

Egy fokkal jobb ajánlatnak tűnik hotelf1 Paris Porte de Montmarte, amely ugyan egycsillagos, de a vendégértékelések alapján 5,7, azaz körülbelül közepesnek mondható. További pozitívum, hogy a foglaláshoz ingyenes lemondás tartozik, azonban a közös fürdő talán visszatartó erő lehet, ahogy a tömegközlekedéssel 35 percre lévő belváros is. Ugyanakkor a vendégértékelések szerint 6,1 az ár-érték arány, ami egészen megfelelőnek mondható. 4 éjszaka 58 ezer forint.

A legjobb ár-érték arányt egy Hotel Pacific nevű szállásnál találtam. Az ára ugyan jóval többnek tűnik az előző két szállásénál (86 ezer forint), azonban figyelembe kell vennünk, hogy a hotel szinte mindennel rendelkezik, amire egy utazónak szüksége lehet. A Louvre csak 20 perc gyalogútra -, az Eiffel torony pedig 30 perc tömegközlekedésre található, továbbá privát fürdőszoba és szoba, valamint ingyenes lemondás is társul az árhoz. 

Evés, ivás

Párizs, és vele együtt Franciaország viszonylag különleges ételek és italok szempontjából, gondolom aki ezen a blogon jár, annak nem kell ecsetelnem a nyugati ország kiemelkedő kultúráját. Épp ezért, az evés, ivás terén bőséges palettát kínál a francia főváros. Mivel gazdaságos utazás tervezéséről van szó, így a Tripadvisor adatai alapján a legolcsóbb éttermek, étkezdék és bárok azok, amelyeket keresek. 

A top3 étterem az olcsó kategóriában kifejezetten biztató. A legjobb értékeléseket a La Petite Rose des Sables nevű hely kapta, amely egyébként a párizsi 14 ezer étteremből is a 31. helyet foglalja el. A képek alapján egy kifejezetten kedves, családias bisztrónak tűnik és az elhelyezkedése is kifejezetten jó, a belvároshoz közel (vagy annak a szélén) található, az Északi pályaudvar környékén. A Tripadvisor listáján második helyezettként feltüntetett Midi 12  is kifejezetten jó választásnak tűnik, a felhasználók képeinek tanúsága szerint sokkal inkább éttermi környezettel rendelkezik, mint a La Petite.., ráadásul olcsóbbnak is tűnik fent említett társánál, ugyanakkor az elhelyezkedését tekintve hasonlóan előnyös körzetben fekszik, tehát jól megközelíthető. A felsorolás harmadik helyezettje Roomies  nevű étterem, amely ugyan klasszikus amerikai fogásokat kínál, de talán pont ezért olcsóbb is a két eddigi étteremnél. Elhelyezkedését tekintve a Louvre-tól mindössze 20 perc gyalogútra található, szóval egy esetleges városnézés alkalmával is hasznos lehet. (A Tripadvisor teljes olcsó étkezdékről szóló teljes felsorolását itt tudjátok megnézni.)

Tömegközlekedés, városnézés

A városon belüli közlekedés leghasznosabb tagja a Paris Pass lehet, amely egy bizonyos időintervallumra kiváltható kártya, amely több kedvezményt is kínál az utazás mellett. Többféle kártyaajánlat található az interneten, leginkább a Visit közlekedési jegy tűnik célszerűnek, amely birtokában az összes közlekedési eszköz korlátlanul használható, továbbá a reptéri transzfer árát is fedezi, valamint a linkre kattintva megnézhetitek azt is, hogy milyen múzeumokra ad még kedvezményeket. További ajánlatokat erre és erre találtam, ezek közül mindenki ízlése és pénztárcája szerint választhat. A Visit jegy felnőttek számára 1,2,3,5 napos időtartamra váltható, 10550-,15790-,21 740-, valamint 26 860 Forintért.diadaliv.png

Amire azért jó odafigyelni

Kár elsiklanunk afölött, hogy mostanság Párizs közbiztonsága ( a cikk február 20-n íródott ) mostanság finoman szólva is hagy kívánnivalót maga után, és nem feltétlenül csak a terrorfenyegetettségekre, hanem a zavargásokra is gondolok. Bár viták születtek a No-Go zónákról és a párizsi bevándorlók helyzetértől, azért úgy a legbiztonságosabb, ha mindenki lelkiismeretesen utána néz ezeknek és tájékozódik a városról ilyen téren is. Az országgal kapcsolatban itt találhatóak fontos információk. 

Összességében

Cikkemben megpróbáltam részletesen foglalkozni azzal, hogy milyen anyagi vonzatokkal érdemes kalkulálni egy esetleges párizsi nyaralás kapcsán. A meghatározott legolcsóbb dátum számomra a június 21-25 volt, erre az időtartamra 38.000 forintért sikerült repülőjáratot találnom, két fő részére, retúrjegyekkel. Erre jön a nagyjából 86 ezer forintos szállás, amely a fent olvasható szolgáltatásokat tudja nyújtani, próbáltam olcsóbb, de hasonlóan megfelelő hoteleket találni, inkább kevesebb, mint több sikerrel. A numbeo adatai szerint egy közepes étterembeli étkezés nagyjából 4000 forintra jön ki /fő/alkalom, szóval négynapos tartózkodás esetén (az ötödik napon délelőtti hazautazás) körülbelül 32 ezer forintból hozható ki az étkezés, viszont a fent említett étkezési lista alapján ennél olcsóbb alternatívát is tudunk találni. A kalkulált ár összesen: ~156,000 Ft. két főre + a városi kártyák ára igény szerint.

/A cikkben egy átlagos utazást próbáltam felvázolni, bónuszokkal, kuponokkal, last minute ajánlatokkal ez az összeg még tovább faragható. A kereséshez használt weboldalakról itt olvashattok egy összegzést./

A bejegyzés trackback címe:

https://jusandcalzone.blog.hu/api/trackback/id/tr3012267120

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: Gyorstalpaló Párizsról - I. rész 2017.03.10. 13:19:17

Szerencsés Hella Arra gondoltam, hogy írok Párizsról két részben: az első részben egyfajta gyorstalpalót, amit valaki egy hosszú hétvége előtt is gyorsan átfuthat, akár a repülőre várva. Ez egy villanásnyi képet ad a francia fővárosról, ...

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Lev Thorsten 2017.03.10. 13:05:49

A cikk nem írja, de alternatíva lehet az AirFrance is. 2015-ben kétszer is jártunk Párizsban, mind a kétszer összességében olcsóbban repültünk, mint ami itt a cikkben áll úgy, hogy a Charles de Gaulle-ra érkeztünk, onnan meg tömegközlekedéssel be lehetett menni a városba. Ki lehet fogni. Fapadossal sokkal körülményesebb és összességében drágább lett volna.

Kolléga 2017.03.10. 13:07:17

Illene kicsit felkészülni a poszt írás előtt. Budapestről BVA-ra júniusi indulással 24ezerből is simán ki lehet hozni. 38ezerért pedig egyenesen a CDG-re lehet jegyet kapni az Air France-ra. Az Orlynak és a CDG-nek meg van közvetlen RER kapcsolata.

FroG · http://smokingbarrels.blog.hu/ 2017.03.10. 13:17:58

@Kolléga: A cikkben is szerepel, hogy a posztot február 20-n írtam, azóta elképzelhető hogy változtak az árak. Az AirFrance oldalán, a Liszt és az Orly között közlekedő legolcsóbb jegy is 24 ezer forint (csak oda), szóval kétlem hogy 38 ezerből azt oda-vissza meg lehet oldani. Budapestről a BVA-ra valóban ki lehet hozni olcsóbban, de mint ahogy azt szintén leírtam, 3-4 vendégéjszakára számoltam az utazást, úgy meg nem igazán lehet összehozni ezt, hogy 2 naponta járnak a repülők a két reptér között, pláne nem két főre, pláne nem oda-vissza.

FroG · http://smokingbarrels.blog.hu/ 2017.03.10. 13:27:12

@FroG: @Kolléga: de ezek persze csak a saját kereséseim, szóval ha van valamilyen tapasztalatod járatkereső oldalakkal, ahol jobb feltételekkel lehet jegyeket találni, akkor kérlek írd le, szeretnék belőle tanulni :D (de tényleg, nem gúnyból írom)

bitang76 2017.03.10. 13:54:37

Pár napja jöttünk haza, nagyjából stimmel a dolog. Annyit hozzá, hogy Párizsban azért az ember be-be ugrik egy szendvicsért, egy kávéra, egy igazi francia sütire ide-oda és ugye ha a látványosságokat is meg akarja nézni (nem csak kívülről), akkor megszalad a számla. A mi 5 nap 4 éjszakánk 350.000 lett, egy 75 ezres szállodával repjeggyel, kajával (nem Michelin-csillagos étteremben), közlekedéssel, belépőkkel, mindennel. Szóval jól hangzik a 150, de ha látni is akarsz valamit és nem csak sóvárogni, akkor a dupláját minimum kalkulálni kell. A belépők brutálisak.

FroG · http://smokingbarrels.blog.hu/ 2017.03.10. 14:12:07

@bitang76: Igen, ezekkel a költségekkel nem igazán lehet előre számolni, ezért sem kalkuláltam bele a cikkbe, csak a Numbeo adatai szerinti átlagárakat. Használtatok egyébként városkártyát? Ha jól olvastam, azzal sokat lehet a belépőkön spórolni.

Fillér B. Gusztáv · http://fapadosinfo.blog.hu 2017.03.10. 14:32:16

Hú, ez nagyon gáz, alap dolgokkal sem vagy tisztában. Csak a legnagyobb tévedés: sem szállást, valamint az ultra fapadosoknál repjegyet sem érdemes minél korábban foglalni, később lesznek ezek sokkal olcsóbbak. Ezt az egész karikát fele ennyiből ki lehet hozni. De ha mindenképp most akarsz foglalni, akkor is nagyon amatőr, mert pont a legolcsóbb és legjobb repülőajánlatról nincs egy büdös szó se: Transavia pl. jún 22-26 83 euró retúr. És Orlyra, ahonnan a transzferköltség is csak egy mezei villamos vonaljegy a metróig.

bitang76 2017.03.10. 14:38:32

@FroG: igen, a Paris Museum Pass-t vettük meg, ami 2 napra 48 eur, 4 napra 62 eur. Lehet rajta spórolni, de azért az ötvenvalahány látványosság ami benne van, igazából csak 7-8. Mert ennyi idő alatt nem tudsz mindent megnézni. Ha mégis megpróbálsz mindent beleszuszakolni, akkor látsz egy rakás nem túl izgalmas kiállítást miközben mondjuk időhiány miatt lemaradsz egy Eiffel-toronyról vagy egy szajnai hajókázásról. Mert ha nem rutinosan csinálja az ember (nyitásra kell menni a Louvre-ba és az Eiffel-hez is pl.), akkor előfordulhat, hogy rengeteget áll sorba.
Utazáshoz amúgy a 10-es gyűjtőt vettük, inkább sétálva akartuk felfedezni a várost, nem pedig a föld alatt. Nagyon jó is volt így. Bár aki nincs hozzászokva a gyalogláshoz, annak azért erős mindent besétálni. Viszont a várost "érezni" leginkább így lehet szerintem.

FroG · http://smokingbarrels.blog.hu/ 2017.03.10. 14:39:54

@Fillér B. Gusztáv: a nagy világutazók talán megtehetik, hogy egy héttel az utazás előtt foglaljanak szállást, de a hozzám hasonló átlagembereknek előre le kell fixálni, például a szabadságkérések miatt, amit nem lehet egyik napról a másikra elintézni.

Ami a cikknél is nagyobb gáz, az az e-penis méregetős kommented. Elhiszem hogy te óriási profi vagy, de engedd meg a magamfajta halandóknak is, hogy próbálkozzon, és talán egyszer én is elérem majd a te szintedet.

Azért köszi az építő kritikát, a tartalmával nekem nincs bajom, csak a hangvételével. Mi fáj ennyire ? :D

Fillér B. Gusztáv · http://fapadosinfo.blog.hu 2017.03.10. 14:52:43

@FroG: nem fáj semmi, csak kb. olyan az egész, mintha én elkezdenék egy filmes blogot írni úgy, hogy nem is nézem meg a filmeket, csak ülök a gép előtt és elolvasom, mi van róla az IMDB-n. Az nem tartalom szerintem, hogy megírom, mit találtam a neten. De ez csak egy vélemény.

A szálláshoz: a szabid megvan, az időpont fix, de csúcsidényen kívül akkor is ráérsz pár nappal indulás előtt foglalni. Akinél van szabad hely, ki akarja adni és elkezdi csökkenteni az árakat. Ez igaz a Bookingra és az AirBnb-re is, a szállásadók maguk kezelik és bármikor variálhatnak az árakkal, meg is teszik.

FroG · http://smokingbarrels.blog.hu/ 2017.03.10. 14:59:49

@Fillér B. Gusztáv: Nem akarom ezekkel a dolgokkal feltalálni a spanyol viaszt, sokkal inkább csak azzal akartam foglalkozni, hogy nem feltétlenül kell mondjuk méregdrága utazási irodákhoz fordulni, ha normális nyaralást akarunk magunknak szervezni.

Szerintem ez az egész alapvetően szintekből épül fel, amit itt leírtam, az az első lépcsőfok ahhoz, hogy mondjuk egyszer igazán tudatosan, minél nagyobb összeget spórolva az ember profin szervezzen utat magára, ez lenne mondjuk a torony legteteje. Mivel turizmusszervezést tanulok, így ezt önmagam fejlesztéséből kezdtem el, és szerintem a cikkben sem állítom egyszer sem, hogy ezek a lehető legjobb megoldások, csak átlag utazóknak próbálok kezdő tanácsokat adni, amik mentén mondjuk elindulhatnak.

A szállásos dologhoz: ha valakinek mondjuk fontosabb egy-egy terület az adott városon belül és mindenképpen oda akar szállást foglalni, akkor egy felkapott helyen nem feltétlenül fog az "utolsó" pillanatokban szállást találni az adott helyre. Nyilván ha igen, az sokkal olcsóbb lesz, mint ha előre foglaljuk, de ezt le is írtam a cikkben is.

Köszi a normális választ, ezzel a lendülettel elnézést is kérek az előző kommentemért.

na4 2017.03.10. 15:47:25

Meg egy jó kis terror támadás, vagy élvezd, ahogy a mindent ellepő fekák szétszednek az utcán, hogy ezt meg azt a szart vedd meg. Szuper.

cardiobascuralis 3 2017.03.10. 18:02:02

@FroG:
A magadfajta halandó próbálkozzon, de akkor ne akarjon tanácsokat adni, ha tanács helyett csak hülyeségekre futja.

Ja, némi helyesírást sem ártott volna belevinni a cikkbe. Ha halandó, ha nem.
Az árakat meg nem ártana abban a pénznemben megadni, amiben ki kell fizetni. Nem hiszem, hogy Párizsban forintban számláznak.

FroG · http://smokingbarrels.blog.hu/ 2017.03.10. 18:10:03

@cardiobascuralis 3: Ki vagy morci? Ahogy nézem a hozzászólás-repertoárod, maradj inkább a politikai vonalnál, nem kell mindenbe beleütni az orrod, még akkor sem ha ettől jössz izgalomba. Ahogy nézem, máshol is nyomod az elvetemült okoskodásodat, a véleményed ebből adódóan számomra nem több, mint egy vicces tabló egy agresszív kismalacról. Azért köszi, neked is megengedett a próbálkozás :)

FroG · http://smokingbarrels.blog.hu/ 2017.03.10. 18:12:28

@cardiobascuralis 3: @FroG: Bocsánat, az előző kommentemben volt két szóismétlés, remélem ezért nem fordultál le a székről.

sncf 2017.03.10. 19:22:14

"olyan metróállomás közelében, amellyel bejuthatunk a belvárosig" Mondjuk a 6-os és 2-es metró kivételével nem tudok olyat mondani, amivel nem lehet bejutni a belvárosba, mert azok már olyan "külvárosban" futnak, mint a Champs Elysées-n a Diadalív, vagy az Eiffel torony. A posztból nagyon erősen átjön a helyismeret teljes hiánya. Ezt próbálta Gusztáv írni, nem csak engem zavar.

FroG · http://smokingbarrels.blog.hu/ 2017.03.10. 19:29:38

@sncf: Általában ha valahová nyaralni mész, nem feltétlenül vagy a város szakértője, de értem mire gondolsz, és igazad is van, de egyébként sem útikönyvet vagy hasonlókat akartam írni. Hogy mi volt a célom, azt megfogalmaztam felül.

A metróhoz: nem azt írtam, hogy x és y metróvonalakon nem tudsz bejutni a belvárosig, hanem az adott szállás közelében található egy állomás, amivel viszont be tudsz menni. Turistáknak ez szerintem fontos szempont, főleg azoknak, akik mondjuk nem akarnak autót bérelni.

sncf 2017.03.10. 19:56:34

@FroG: Minden metróvonalon be lehet jutni, és Párizs területén belül nincsen olyan hely, ahonnan legfeljebb 450 méterre ne lenne egy metróállomás.
Párizsban a belváros definíciója is elég nehéz. Ha a Gare du Nord a belváros széle, akkor a Diadalív, az Eiffel-torony, a Montparnasse-torony, a Montmartre és a Sacré Coeur is mind külvárosi objektum.
Az említett FM Hotel a kiábrándító értékelésen túl egy olyan környéken van, ahova én akkor sem mennék lakni, ha fizetnének érte (a Gare du Nord városból kivezető vágányai és a Montmartre közti rész általában rajta szokott lenni a No-Go térképeken, nem véletlenül).
Az említett F1 hotel pedig a bolhapiac szélén van, piaci napokon legalább el lehet vegyülni a tömegben a metróig való eljutásban. Kellő helyismeret nélkül a 18. kerület inkább kerülendő, háztömb szintű ismerettel csak a fele.
A Hotel Pacific egy jobb környéken van, bár szintén olyan hely, ahol a francia a ritkábban használt nyelv.
Ha szállás, akkor ezeknél sokkal jobb ajánlatokat lehet találni AirBnB-n, egy metró vagy RER (a helyi HÉV) vonal mellett nem Párizsban lévő szállásról is a "belvárosban" lehet lenni 20-30 perc alatt. Amikor éppen nem volt bérelt lakásom Párizsban, és már volt AirBnB, mindig találtam nagyon jó ár/érték arányú helyet. Ez nem reklám akar lenni, csak jelzés arra, hogy az olcsó párizsi szállodáknál vagy a környék vészes, vagy maga a szálloda (rosszabb esetben mindkettő).

FroG · http://smokingbarrels.blog.hu/ 2017.03.10. 20:08:06

@sncf: Az AirBnB valóban jó, csak nem igazán akartam belefolyni, mert egy egész cikket is meg lehetne fogalmazni erről azoknak, akik nem ismerik :D.

Egyébként köszi a helyreigazítást, őszintén szólva nem igazán mertem az interneten található, Párizs No-Go és egyéb hasonló zónáival foglalkozó forrásokkal kalkulálni, mert ha egy területről ezek alapján kijelentem, hogy nem biztonságos, közben meg az, akkor az legalább akkora égés, mint a fordítottja. Ezért is írtam, hogy ezeknek a dolgoknak érdemes utána nézni, viszont túl puskaporos téma ez ahhoz, hogy én belevágjak. (Akkor most erről menne a vita itt a kommentszekcióban :D) Ezeket a tapasztalatokat megpróbálom beleépíteni a következő, hasonló témájú cikkembe.

Gerardus A. Lodewijk 2017.03.10. 22:20:50

@sncf: "Párizsban a belváros definíciója is elég nehéz."
Én úgy tanultam - kérem, javítson ki, ha rosszul tudnám -, hogy a közvetlenül a forradalom előtt épült vámfalon (mur des fermiers généraux, ma a 2-es és a 6-os metró vonala szinte teljesen ugyanott fut) belüli terület számít belvárosnak, az onnan kifelé a périférique-ig terjedő rész neve pedig máig is falu (villages de Paris). Persze a városkép mára már ez utóbbi zónában is csak nagyon kevés helyen és távolról hasonlít falura.

sncf 2017.03.10. 22:38:49

@Gerardus A. Lodewijk: A mur des fermiers généraux valóban vámfalnak készült, bár szerepét sosem töltötte be. A villages de Paris kifejezést viszont a város bizonyos, nem feltétlenül ezen kívül lévő területei jelentik (pl. a Quartier Latin egy része is ide tartozik). A történelem azonban a forradalom idején már túllépett, az Hausmann-féle városrendezés során a mai périphérique-ig azonos logika (utcahálózat, építészet) alapján alakult a város.
Mivel maga a poszt turisztikai jellegű, a belváros olyan területet jelenthetne, ahol nagyobb mértékben koncentrálódnak a turisztikai attrakciók. Éppen a korábbi kommentjeimben jeleztem, hogy számos - első párizsi városlátogatáskor - fontos objektum a határán van, vagy kívül esik egy ilyen körnek.
De leginkább arra utalt a megjegyzés, hogy az útikalauzok és a szállodák is gyakran megadják a belvárostól való távolságot. Akkor a Mars mező vajon mennyire van a belvárostól, ha az Eiffel toronytól 1 percre? Vagy a Musée d'Orsay 15 percre van a belvárostól, mert a Louvre piramisa a belváros? Vagy mégis inkább a Notre Dame előtti 0 kilométerkő? Turisztikai szempontból ezek a kategóriák megtévesztőek, aki pedig ebből próbál meg tájékozódni és pl. a hotel elhelyezkedését megítélni, eléggé téves képhez juthat. A 0 kilométerkő példájával a budapesti Vörösmarty tér is 10-15 percre van a budapesti belvárostól. Vagy mégse?

sncf 2017.03.10. 22:48:13

@FroG: A konkrét helyszín ismerete nélkül nagyon nehéz ebben eligazodni. Gyakran háztömbről háztömbre változik a helyzet, a Hotel Pacific példája jól mutatja. Tőle délre másfél metrómegállóra elegáns környék van, a Chateau d'eau megálló környéke viszont egy keményebb rész. Egy időben naponta jártam ott el, a Gare de l'Est-et a Szajnával összekötő sugárút a Strasbourg-Saint-Denis metróállomás két oldalán gyökeresen más képet mutat. Szálláskereséskor érdemes a Street View-t megnézegetni, sokat elárul a környékről (üzletek, emberek). Párizsban és környékén, ha nem ismerem a környéket jól, akkor ezzel indítok, egy körülnézés után nehezebb kellemetlen meglepetésekbe belefutni (persze ez sem old meg mindent).

Gerardus A. Lodewijk 2017.03.12. 20:20:07

@sncf: Köszönöm a pontosítást. Budapesten is van, akinek a Kiskörútnál ér véget a belváros, másnak a Nagykörútnál, megint másnak pedig a Hungária körútnál (és akkor a budai oldalról még nem is beszéltünk). Ha meg szállodám van - nagyjából mindegy is, hol -, akkor a belvároshoz mért távolságot mindenképpen úgy igyekszem megadni, hogy a lehető legkisebbnek (de azért többé-kevésbé hihetőnek) tűnjön.
Amit a párizsi falvakról tudok, azt ebből (olvasva és végigsétálva) merítettem: www.parigramme.com/livre-promenades-dans-les-villages-de-paris-72.htm

sncf 2017.03.12. 20:38:27

@Gerardus A. Lodewijk: Köszönöm a linket. A könyvet nem ismerem, a felsorolt 16 hely nagy részén már jártam, bár tapasztalataom szerint sok helyen a "falusias" jelleget csak egy utca vagy házcsoport jelenti. Viszont nem kell messze menni Párizstól, hogy igazi agrár vidékre jussunk, az Ile-de-France régió adja a francia agrár GDP-jének harmadát. Ezt általában a franciák sem nagyon akarják elhinni.
süti beállítások módosítása